Известие

Collapse
No announcement yet.

На колко оборота превключвате[нормално каране]?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Здравейте, карам 146 1.6 боксер и не ми харесва рахода извън градско с 1 резервоар минах 550 км а градско отива към 12-13 разход тва нормално ли е за тоя мотор.... Мерси предварително
    Alfa romeo 166 3.2 V6 241hp 2004г.
    Lancia Thesis 2.4 JTD 150hp 2003г.

    Comment


    • #47
      Първоначално публикувано от bilbo
      ...Има се предвид отношението инерционен момент - въртящ момент, при добро съотношение колата само "мирише" горивото
      При боксерите достигането на добър въртящ момент става при по високи обороти, просто заради разположението на цилиндрите
      Колега, може ли да поясниш малко? Понеже не мога да ти уловя логиката.
      Кой инерционен момент имаш в предвид масовия или площния? :P
      И каква е връзката между разположението на цилиндрите и характеристиката на въртящия момент.
      Причина за различия в честотните характеристики на боксерите и други двигатели (например TS), мисля че е по-вероятно да се търси във фазите на газоразпределение.

      По-долу две картинки, за да поясня какво имам в предвид.
      Alfa 145 1.3, 75 TS, 166 2.4 mjet

      Comment


      • #48
        Имам аз един въпрос...спорим с един авер по това.Ще дам пример.Ако караш по магистралата с 60,70 на 5-та има кола която в момента не можеш да я изпревариш...появява се такъв.....и въпроса е кое е по добре за колата(от към пазене на ДВГ и разход)1.ляв мигач натискаш педала до дупка и тя бавно ускорява докато набере и го задминеш предния.2.ръгаш 4-та с по малко газ на педала и след изпреварването 5-та...
        Същото се отнася и при изкачване на Шипка(примерно)..и подобни ситуации...
        Alfa Romeo 146 1,9 JTD-Be yourself!

        Comment


        • #49
          Първоначално публикувано от miromitev
          Имам аз един въпрос...спорим с един авер по това.Ще дам пример.Ако караш по магистралата с 60,70 на 5-та има кола която в момента не можеш да я изпревариш...появява се такъв.....и въпроса е кое е по добре за колата(от към пазене на ДВГ и разход)1.ляв мигач натискаш педала до дупка и тя бавно ускорява докато набере и го задминеш предния.2.ръгаш 4-та с по малко газ на педала и след изпреварването 5-та...
          Същото се отнася и при изкачване на Шипка(примерно)..и подобни ситуации...
          Ако изкачваш шипка определено е по добре да дадеш 3-та даже, на колата нищо и няма.. На магистралата натискаш плавно както си на 5-та и тя си набира и си го надминаваш. А на 5-та няма смисъл да даваш докрай газта изведнъж, защото няма да набере по- бързо отколкото ако я натискаш плавно.
          Lexus IS200

          Comment


          • #50
            Първоначално публикувано от Mind_Control

            Ако изкачваш шипка определено е по добре да дадеш 3-та даже, на колата нищо и няма.. На магистралата натискаш плавно както си на 5-та и тя си набира и си го надминаваш. А на 5-та няма смисъл да даваш докрай газта изведнъж, защото няма да набере по- бързо отколкото ако я натискаш плавно.
            Така е, но въпроса е кое е по добре за ДВГ и за разхода на колата от към гориво?
            Alfa Romeo 146 1,9 JTD-Be yourself!

            Comment


            • #51
              Да, при седалките си личи ( без да се засягаш ),
              но цветовото съчетание е супер. Червеното стои много добре със сивото. Корите ти са станали екстра.
              Верно си е заигравка. На мен ми се отлепи тавана от жегата и един ми иска 175 лв само за работа
              направо лудница...
              ... и сега си я карам така с увиснал таван
              какво да се засягам, глупости ми няма как, принципно калъфите стават като балони, затова аз ги приших към седалките и стана пъти подробре. Иначе все едно гледаш човал за картофи нахлузен в/ъ седаката. Но няма как да е перфектно при положение, че тия дет ги шиха са били на по 4 водки преди да почнат работа

              Да ти кажа ако се изпръска цялата пластмаса в черно ще стане много добре, ама вече няма кой да си играе ! ръчка на живота !

              145, 1.7 16V
              -----------------------

              Comment


              • #52
                Първоначално публикувано от miromitev
                Първоначално публикувано от Mind_Control

                Ако изкачваш шипка определено е по добре да дадеш 3-та даже, на колата нищо и няма.. На магистралата натискаш плавно както си на 5-та и тя си набира и си го надминаваш. А на 5-та няма смисъл да даваш докрай газта изведнъж, защото няма да набере по- бързо отколкото ако я натискаш плавно.
                Така е, но въпроса е кое е по добре за ДВГ и за разхода на колата от към гориво?
                Да преминеш на по-ниска предавка Когато караш на ниски обороти с много газ разходът също е доста голям, горенето в цилиндрите се доближава до детонационното, а и се товари и коляновият вал.

                Най-малкото което е, че по правилник изпреварването се извършва по най-краткия път и за НАЙ-КРАТКО ВЪЗМОЖНО ВРЕМЕ, което пак навежда на мисълта, че е редно да си минеш на 4-та като бял човек При турбинираните коли е малко по-различно - те разполагат в по-голям въртящ момент, което позволява по-бързото изнасяне и въобще благоприятства динамиката
                _______
                146 JTD - ex
                Renault Megane II 1.5 dci - ex

                Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                Comment


                • #53
                  Първоначално публикувано от BIzZkIt4o
                  Здравейте, карам 146 1.6 боксер и не ми харесва рахода извън градско с 1 резервоар минах 550 км а градско отива към 12-13 разход тва нормално ли е за тоя мотор.... Мерси предварително
                  Ми то на никой не му харесва разхода на Алфата Има доста теми по тоя въпрос. Ползвай търсачката.
                  ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
                  sigpic
                  ROVER 200 RF 2.0TDI

                  Comment


                  • #54
                    Първоначално публикувано от Nasko_77
                    ...Ми то на никой не му харесва разхода на Алфата ...
                    Е не баш на всички
                    _______
                    146 JTD - ex
                    Renault Megane II 1.5 dci - ex

                    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                    Comment


                    • #55
                      Първоначално публикувано от miromitev
                      Имам аз един въпрос...спорим с един авер по това.Ще дам пример.Ако караш по магистралата с 60,70 на 5-та има кола която в момента не можеш да я изпревариш...появява се такъв.....и въпроса е кое е по добре за колата(от към пазене на ДВГ и разход)1.ляв мигач натискаш педала до дупка и тя бавно ускорява докато набере и го задминеш предния.2.ръгаш 4-та с по малко газ на педала и след изпреварването 5-та...
                      Същото се отнася и при изкачване на Шипка(примерно)..и подобни ситуации...
                      Оборотомера най-добре отговаря на тоя въпрос. При бензинките двете стрелки когато са в средата на 5-та е най-икономичен и най-добре се чувства там двигателя. При Дизелака в по ниските мисля е по-икономичен.
                      ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
                      sigpic
                      ROVER 200 RF 2.0TDI

                      Comment


                      • #56
                        Първоначално публикувано от trustworthy
                        Първоначално публикувано от Nasko_77
                        ...Ми то на никой не му харесва разхода на Алфата ...
                        Е не баш на всички
                        Е тя твойта е друга бира
                        ALFA ROMEO 145 1.4TS "lusso"..
                        sigpic
                        ROVER 200 RF 2.0TDI

                        Comment


                        • #57
                          Първоначално публикувано от ak47
                          Да, при седалките си личи ( без да се засягаш ),
                          но цветовото съчетание е супер. Червеното стои много добре със сивото. Корите ти са станали екстра.
                          Верно си е заигравка. На мен ми се отлепи тавана от жегата и един ми иска 175 лв само за работа
                          направо лудница...
                          ... и сега си я карам така с увиснал таван
                          какво да се засягам, глупости ми няма как, принципно калъфите стават като балони, затова аз ги приших към седалките и стана пъти подробре. Иначе все едно гледаш човал за картофи нахлузен в/ъ седаката. Но няма как да е перфектно при положение, че тия дет ги шиха са били на по 4 водки преди да почнат работа

                          Да ти кажа ако се изпръска цялата пластмаса в черно ще стане много добре, ама вече няма кой да си играе ! ръчка на живота !

                          ти си знаеш, но според мен и със сиво си е добре, това е стабилна цветова комбинация, казано професионално
                          аз също искам да направя нещо такова по мойта, но ме мързи и ще си остана само с идеите
                          AlfaRomeo 145 1.3
                          Opel Astra 1.6 ecotec

                          Comment


                          • #58
                            2900 об./м. е най-икономично /но не най-готиното/, Вие ми кажете що
                            Mitsubishi Outlander
                            Mitsubishi Space Star
                            Daihatsu Terios

                            Comment


                            • #59
                              Първоначално публикувано от Nasko_77
                              Оборотомера най-добре отговаря на тоя въпрос. При бензинките двете стрелки когато са в средата на 5-та е най-икономичен и най-добре се чувства там двигателя. При Дизелака в по ниските мисля е по-икономичен.
                              Абе не е баш така - повярвай ми! Да твърдиш че при 4000 оборота колата е най- икономична си е...... ( няма да го казвам че ще се сърдиш като в темата в газовият раздел)
                              Някъде около 3000 +/- 200 оборота е перфектния баланс между "относително" бързо придвижване и разход, също и от към натоварване на двигателя. Но все пак всичко зависи от условията. Примерно на голямо изкачване аз си държя по високи обороти дори да се наложи да карам на по-ниска предавка
                              Alfa 147 Q2 1.9 JTDm 16v @150++ 2007 червената злобичка ;;; Zafira 1.9 JTD@120++ - белият кенеф
                              ex. Alfa 155 1.7 '93;;; ex. Alfa 147 1.9 JTDm 16v @140+ R.I.P. ;;; ex. Lancia Lybra 2.4 JTD@140HP+ 2001

                              Comment


                              • #60
                                Първоначално публикувано от charmario
                                Абе като се има предвид, че предната ми кола беше Фолксваген Джета - 145-цата ми вози като S-класа. Какъв удар се чуваш при всяка дупка не е истина. Ама бах тия немци - вярвате ли ми, че тая Джета е на 22 години вече и не е мръднала - само на дясната предна врата е избила ръжда. Аз за това си ги уважавам Фауветата, ама дет се вика сега май нямат нищо общо с танковете къде правеха едно време. А едно не мога да си обясня - що са толкоз скръндзливи откъм екстри? Т'ва да намериш VW с клима си е направо находка, а да не говорим, че цената му се дига с 2 бона поради тази причина. Сори за офф-а къде се получи
                                карам джета и тва 4е 145цата вози като мерцедес в сравнение не мога да го повярвам ( не 4е сам се возил в 145 ама верно не си го представям ) не може хем по стабилна хем по комфортна (поне при тия 2 модела) ина4е в моита джета само климатика липсва
                                и бтв сменям на малко над 2000 оборота в града при тва на газ
                                по колата те посрещат... по акъла изпращаха едно време...

                                Comment

                                Working...
                                X